Een goede website is niet alleen een kwestie van goede content met kwalitatieve foto’s en visuals, maar ook een kwestie van vakmanschap. Hoe vaak kom je een website tegen die gemaakt is door de “neef van de buurman die vorig jaar verhuisd is”? Websites die ondoordacht en onvakkundig gemaakt zijn, zijn helaas schering en inslag. Een website bouwen vergt niet alleen een goede voorbereiding, maar ook inzicht en een goede communicatie met de opdrachtgever.
Daarnaast komen een heleboel technische vaardigheden goed van pas. We vertelden al eerder dat een website een responsive design moet hebben om goed te worden weergegeven op de alomtegenwoordige mobiele apparaten zoals tablets en smartphones.

Bovendien moet je website aantrekkelijk zijn en duidelijk maken wat het doel is. Met andere woorden, wat heb je te bieden? Een aandachtstrekker zoals een opvallende knop “Koop hier uw tickets en bespaar!” kan daarbij helpen. Dit klinkt vanzelfsprekend, maar helaas is het dat niet. Zorg er ook voor dat mensen niet eindeloos blijven klikken. Wanneer je een webshop hebt of wil laten maken, zorg je er best voor dat het aantal niveaus waaronder je producten worden aangeboden beperkt tot maximaal drie. Wanneer mensen nog verder moeten klikken vooraleer ze een product te zien krijgen, verliezen ze nogal snel de aandacht.
Sliders zijn leuk als fotogalerij, maar gebruik ze niet veelvuldig en al zeker niet op je homepagina. Een statische banner levert je meer kliks op dan een slider of carrousel. Dit en nog vele andere zaken maakt dat een website amateuristisch of net professioneel overkomt bij je bezoekers. Hou hiermee dus rekening en onthoud vooral dat een goede website of webshop bouwen kennis en vakmanschap vergt.

Denk dus niet te gauw “wat je zelf doet, doe je meestal beter”, want de praktijk bewijst vaak het tegendeel…
Wenst u vrijblijvend offerte voor een betaalbare website of webshop? Contacteer ons dan via het contactformulier.