Het belang van content. Wat doet content precies met jouw online zichtbaarheid?

Strategie
12 september 2023

Overtuigingskracht begint tegenwoordig vaak online. Je kan er gewoon niet omheen dat de ‘online’ wereld een belangrijke plaats heeft ingenomen in ons dagelijks leven. Als ondernemer hoort het er dus eigenlijk gewoon bij. Ondernemen vandaag is niet meer ‘het verkopen’ van toen. Het gaat steeds meer over het vertrouwen hebben, in het geheel van jouw bedrijfswijze, de identiteit van jou en jouw bedrijf.

Het ondernemerslandschap in evolutie

Er is meer concurrentie in alle sectoren, omdat ons dagelijks leven, de mogelijkheden die er nu zijn, de manier waarop we leven enorm zijn geëvolueerd. Daardoor is jouw eigenheid en die van jouw bedrijf opportuun geworden en kan je deze ook volop inzetten in jouw marketingstrategie. Door die grote evolutie is ook jouw expertise van groot belang. Je kan die inzetten in een online blog, op social media, in video en op jouw website. Zo vergroot jij het bereik van jouw potentiële klanten en dus ook meer overtuigingskracht en meer kans op verkoop.

Zet contentmarketing in

  • Met een online blog kan jij jouw expertise volop tonen. Door de manier waarop jij bepaalde dingen aanpakt en neerschrijft, toon jij ook jouw (bedrijfs) eigenheid.
  • Op social media kan jij jezelf en jouw bedrijf naar buiten brengen, zodat mensen jou en jouw bedrijf leren kennen.
  • Video-marketing is een krachtig middel om potentiële klanten te overtuigen. Je toont jezelf en jouw bedrijf op een kwetsbare, maar echte manier.
  • Ook met e-mailmarketing toon jij jouw (bedrijfs) eigenheid. Je zet jouw bezigheden en expertise in de kijker. Hiermee heb jij opnieuw zichtbaarheid naar jouw klanten en andere contacten. Zo blijf jij ‘in the picture’.

Meer klanten door een sterke contentstrategie

Vanuit deze verschillende kanalen komen dus mogelijk potentiële klanten bij jou terecht. Met sterke content overtuig jij die potentiële klanten om bij jou klant te worden. Met daarbij een eigen website zet jij jouw online vindbaarheid optimaal in. Je kan deze kanalen en jouw website ‘koppelen’ door de blog, video, social media, e-mailmarketing, waardoor jouw online vindbaarheid enkel maar gaat groeien. En dus ook weer meer potentiële klanten aantrekt en dus ook meer kans op die trouwe en waardevolle klanten.

Interesse in een gesprek?

Nuttige links

Mogelijk ook interessant…

10 Conversiekillers voor webshops en hoe ze te overwinnen

10 Conversiekillers voor webshops en hoe ze te overwinnen

Het succes van een webshop wordt vaak gemeten aan de hand van de conversieratio - het percentage bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot aankoop. Maar soms kunnen zelfs de kleinste obstakels grote gevolgen hebben voor dit cruciale getal. Hier zijn 10 veelvoorkomende...

Lees meer
10 Veelgemaakte fouten in online marketing verklaard

10 Veelgemaakte fouten in online marketing verklaard

Online marketing is een dynamisch en complex veld dat voortdurend evolueert. Het kan zowel beginners als ervaren marketeers uitdagen om effectieve strategieën te implementeren. Helaas leiden bepaalde veelvoorkomende fouten vaak tot teleurstellende resultaten. Laten we...

Lees meer
5 praktische tips om jouw ideale klant te bereiken

5 praktische tips om jouw ideale klant te bereiken

Het vinden en aantrekken van jouw ideale klanten is essentieel voor het succes van jouw bedrijf. Het begrijpen van wie jouw ideale klant / doelgroep is en hoe je hen effectief kunt bereiken, kan een aanzienlijke impact hebben op jouw marketingstrategie. Hier zijn vijf...

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This