Marketing

Online & offline marketing

Adverteren is niet enkel voor grote bedrijven!

Online marketing is een waardevol middel om snel potentiële, nieuwe klanten aan te trekken. Wanneer een goed en duurzaam marketingplan en strategie worden uitgezet, zal dit vruchten afwerpen. Eenmalig of enkele keren een post op Facebook zal bijna zeker niet werken.

Ook offline marketing is in onze digitale samenleving nog steeds zeer waardevol en mag zeker niet vergeten worden. Ook op deze manier vinden veel potentiële klanten nog steeds de weg naar bedrijven.

Nadat we je marketingstratie in overleg hebben samengevat tot een werkend marketingplan, heb je een solide basis om succesvol nieuwe klanten te werven.

marketing

De meest voorkomende marketingstrategieën

N

Zoekmachine marketing strategie

N

Content marketing strategie

N

Virale marketing strategie

N

Affiliate marketing strategie

N

Social media marketing strategie

N

E-mail marketing strategie

N

Remarketing strategie

Welke elementen omvat een online marketing strategie?

  • Wat is de waarde van je product of dienst dat je zal aanbieden?
  • Wat zijn mijn sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen (SWOT-analyse)?
  • Wat is mijn missie en visie?
  • Hoeveel budget kan ik vrijmaken voor mijn marketingacties?
  • Hoe ziet je doelgroep eruit en waar bevinden zij zich?
  • Hoe onderhoud je je relatie met klanten?
  • Hoe bereik je je doelgroep en welke kanalen heb je daarvoor nodig?
  • Hoe evolueert mijn doelgroep en hoe groot is die?
  • Hoe ziet je verdienmodel eruit? Kostprijs, verkoopprijs, winst.
  • Wat zijn je huidige en toekomstige (online) doelen?
  • Hoe meet je deze doelen? 
  • Zijn er derde partijen / partners waarmee je samenwerkt?
  • Hoe zorg je ervoor dat je online strategie integreert in je bedrijfsprocessen?
  • Wat zijn je online en offline touchpoints?
  • Welke kanalen ga je inzetten om je doel te bereiken? Gebruik je die al op de juiste manier?
  • Wat zijn je doelstellingen per kanaal?
  • Wie zijn je concurrenten en hoe werken zij?
  • Wat kan mijn netwerk betekenen en hoe zet ik hen in?
  • Hoe zet ik het ideale customer journey op en hoe ziet dat eruit?
  • Hoe transformeer ik mijn klanten in ambassadeurs?

Pin It on Pinterest