Social Media Abonnement

Sociale media zit vandaag de dag ingebakken in onze maatschappij en zorgt voor (gratis) zichtbaarheid voor uw bedrijf. Toch kan het aanmaken van content en het plaatsen van berichten op uw sociale media best een uitdaging vormen. 

U moet immers niet alleen de content zelf aanmaken, maar ook de tijd nemen om uw berichten te plaatsen op de diverse sociale kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram. Precies daar wringt het schoentje en loopt het bij veel drukbezette ondernemers mis. Total Media Concepts kan u met een social media abonnenment al deze zorgen uit handen nemen.

Meer dan een berichtje posten…

Wanneer u aan de slag gaat met sociale media is het belangrijk dat u relevante content deelt via de juiste kanalen én op het juiste moment. Belangrijk is dat u zelf de touwtjes in handen houdt, maar dat wij het uitvoerende en eventueel ook strategische werk voor u uitvoeren.

Alles start met een analyse van uw zakelijke activiteiten om vervolgens samen de juiste kanalen te kiezen, nieuwe content aan te maken en te publiceren. Denk daarbij aan posts, blogs, tweets, website content en zelf het maken van gepaste foto’s, zodat u beschikt over originele content.

Kort door de bocht, willekeurig zaken publiceren op social media is als een schilder die zijn potten verf op een doek gooit in de hoop dat er op de juiste plaats iets blijft plakken. Social media inspannningen hebben uitsluitend zin als je strategisch en gestructureerd te werk gaat. Wanneer het u ontbreekt aan tijd, creativiteit of prioriteit, neemt Total Media Concepts u deze zorgen graag uit handen.

Onze social media abonnementen

Veel gestelde vragen (FAQ)

Hoeveel tekens omvat een social media bericht?

Een social media post hoort nooit langdradig te zijn, integendeel. Social media is gericht op interactie en daarom adviseren wij voor Facebook om het bericht zeker niet langer te maken dan 80 tekens. De ideale lengte is met 40 tekens nog een stuk korter, maar uiteraard is dat geen exacte wetenschap. Op LinkedIn beperkt u de lengte van het bericht best tot 25 tekens. Op twitter is de ideale lengte circa 40 tekens.

Welke foto's worden gebruikt bij de berichten?

De foto’s zijn bij voorkeur originele foto’s die door een fotograaf zijn gemaakt. Hiermee kunnen wij u zeker helpen en er zo voor zorgen dat uw content nog beter presteert. Neem hiervoor contact op met onze medewerkers. 

In de andere gevallen zullen we na uw goedkeuring gebruikmaken van gratis of betalende stockfoto’s. Hou hierbij rekening met de geldende copyright regels, zodat u hiertegen geen inbreuken begaat. Probeer in elk geval de a-typische stockfoto’s te vermijden met de te witte tanden, te afgeborstelde maatpakken, etcetera. Zorg voor een natuurlijke uitstraling voor uw bedrijf.

Kan u mijn social mediakanaal de eerste keer professioneel inrichten?

Uiteraard is dat geen enkel probleem. Het inrichten bevat het opmaken van de grafische elementen, zoals foto’s en profielfoto’s, maar ook het schrijven van wervende (korte) teksten voor op het betreffende profiel. Uiteraard wordt hierbij ook aandacht besteed aan het invoeren van bedrijfsgegevens en contactgegevens. 

Voor het inrichten rekenen we een vaste fee van 150 euro, excl. BTW. De inrichtkost is een eenmalige kost.

Ik heb geen idee wat ik moet posten. Hoe start ik ermee?

Wanneer u echt geen idee heeft van mogelijke berichten, kunnen onze medewerkers een sociale media strategie of volledige content strategie op maat uitwerken. Neem hiervoor contact op met onze medewerkers.

Hoe verloopt de planning van de berichten?

We gebruiken hiervoor speciale software die uw berichten zal posten via een vastgestelde planning. Wanneer dat precies is, bespreken we samen. Misschien heeft u al een planning op maat van uw bedrijf en dan nemen we die over.

Mocht u nog geen planning hebben, kunnen we u helpen met de uitbouw van een contentstrategie en contentkalender op maat. Contacteer ons hiervoor vrijblijvend.