Hoe vergroot jij jouw naamsbekendheid en de herkenbaarheid van jouw bedrijf?

Strategie
15 september 2023

Als mensen jou niet kennen, kunnen ze ook niet bij jou ‘kopen’. Door online aanwezig te zijn, vergroot jij dat bereik en vergroot jij jouw ‘contactmomenten’ met mogelijk potentiële klanten.

Sterke elementen om te kunnen onthouden

Maar mensen hebben vaak meer nodig dan één ‘contactmoment’ om overtuigd te zijn. Mensen moeten je (bedrijfs)naam zien terugkomen om vertrouwen te krijgen in jou en jouw bedrijf. Daar staat o.a. een sterke branding voor. Door bepaalde kleuren die jij gebruikt in bijvoorbeeld jouw logo, templates op social media, huisstijl op jouw website, manier van fotogebruik kan jij zorgen voor die herkenbaarheid. Zorg hierbij dat er consistentie is voor die herkenbaarheid. Op eenzelfde manier bepaalde dingen aanbrengen, beeldmateriaal, woordgebruik, kleurgebruik dat steeds terugkomt en passend is in het geheel. Op die manier geef jij vertrouwen en bouw jij ook dat vertrouwen op aan die potentiële klanten.

Ga dus na op welke manier je deze contentstrategie aanpakt, wat in jouw bedrijfsvisie past en welke aspecten jouw bedrijfsmissie weerspiegelen. Is het een kleur, een figuur, de manier waarop jij jouw klanten aanspreekt en het beeldmateriaal dat jij gebruikt?

Bepaalde elementen in jouw branding zorgen dus voor die herkenbaarheid. Zoek dus naar elementen die bij jou en jouw bedrijf passen, die staan voor jouw eigenheid.

Een contentkalender

Probeer ook structuur te brengen in de manier waarop jij zelf werkt aan die naamsbekendheid en herkenbaarheid. Op vaste tijdstippen een blog publiceren, aanwezig zijn op social media, bepaalde acties die terugkomen om nieuwe klanten aan te trekken.

Een contentkalender kan hierbij helpen. In een contentkalender zet jij in grote lijnen op welke onderwerpen je aanspreekt op welke datum, bijvoorbeeld op social media. Je kan dit ook doen voor jouw blog en jouw videomarketing. Als je dit dan optimaal wil inzetten, kan je dit combineren met acties die je lanceert.

Geef jezelf structuur

Wat voor onszelf heel erg werkt is hiervoor vaste momenten creëren in je agenda, dit inplannen. Inplannen dat jij aan jouw contentstrategie werkt, dat jij aan jouw naamsbekendheid werkt. Als je een sterke contentstrategie inzet met daarbij een consistente huisstijl in jouw templates op bijvoorbeeld social media, in jouw blog en in video, dan heb je een sterk geheel om jouw herkenbaarheid te vergroten en dus ook meer potentiële klanten aan te trekken.

Extra tips voor meer naamsbekendheid

Naamsbekendheid is een onderdeel in jouw marketingstrategie. Moderne marketing draait om veel meer dan alleen ‘het verkopen’. Het gaat erom dat klanten vertrouwen in je hebben, dat ze zelf weten waarvoor ze bij jou terecht kunnen. Ze hebben ‘die klik’ nodig, dat punt dat ervoor zorgt dat ze naar jou toekomen en een waardevolle klant worden. Is het jouw eigenheid die jij naar buiten brengt, jouw profiel dat je weerspiegelt of iets wat jij op een bepaalde zegt of neerschrijft? Je wil dus ‘top-of-mind’ zijn bij potentiële klanten.

Enkel een juiste contentstrategie en een sterke branding is dus vaak nog niet voldoende. Het gaat erom dat het geheel een ‘klik’ geeft bij de klanten. Positieve reviews van waardevolle klanten doen andere potentiële klanten ook over de streep trekken of bepaalde afgewerkte opdrachten die je naar buiten brengt via social media of jouw blog zijn ook sterke elementen om nieuwe waardevolle klanten aan te trekken.

Het zorgt allemaal voor die extra zichtbaarheid en jouw herkenbaarheid.

Interesse in een gesprek?

Nuttige links

Mogelijk ook interessant…

10 Conversiekillers voor webshops en hoe ze te overwinnen

10 Conversiekillers voor webshops en hoe ze te overwinnen

Het succes van een webshop wordt vaak gemeten aan de hand van de conversieratio - het percentage bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot aankoop. Maar soms kunnen zelfs de kleinste obstakels grote gevolgen hebben voor dit cruciale getal. Hier zijn 10 veelvoorkomende...

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This