Meta description correct opstellen, onderschat het belang hiervan niet. Wanneer u op Google zoekt, verschijnen de resultaten als lijst met telkens een titel, een URL (permalink in WordPress)  en een omschrijving van de aangeboden pagina. Het geheel van deze elementen noemen we een snippet. De snippet kan u zelf beïnvloeden en dus beter doen scoren in de Google resultaten. Een meta description wordt geplaatst in de header van een webpagina en ziet er nogal cryptisch uit.

Voorbeeld Meta description

<meta name=”Kinschots Consultancy” content=”Omschrijving Kinschots Consultancy” />

Voorbeeld Snippet in Google

Voordeel goede meta descripion

Het belang van een meta description is vanzelfsprekend en gelinkt aan een SEO optmalisatie: mensen zien in de Google resultaten meteen waar uw pagina over gaat. Dit is meteen de belangrijkste insteek wat betreft het belang van een meta omschrijving. In de weging van Google lijkt de meta description tegenwoordig van minder belang. Ook hier geldt weer hoe aantrekkelijker u deze omschrijving opstelt hoe meer het een trigger zal zijn om uw website te bezoeken. Onrechtstreeks is het belang dus groot! Denk er dus goed over na wat u precies wil vermelden in uw meta omschrijving om beter te scoren in Google.

Vorm en opmaak

Snippets in Google zijn redelijk kort en moeten dus aanzetten tot actie. Een goede meta description bevat minstens 140 tekens en maximaal 160 tekens. Maakt u de omschrijving toch langer, dan zal Google het overtollige deel afkappen en dat komt erg slordig over! Bovendien heeft u zelf de controle over datgene wat u net wel of net niet wil tonen. Maak dan ook gebruik van deze mogelijkheid.