Hoe koop je een slechte website?

Webdesign nieuws
16 maart 2017

Hoe koop je een slechte website? Er zijn verschillende voorbeelden te vinden op internet van slechte websites. Laat ons duidelijk zijn, we hebben het over websites die misschien wel goede content bevatten, maar slecht zijn opgebouwd en waar gezondigd is tegen een heleboel regels van de kunst. Helaas komt het nog vaak voor dat bedrijven zeer veel geld betalen voor een website die weinig of geen bezoekers, laat staan klanten oplevert. Hoe komt dat en wat moet er zeker gebeuren om een slechte website te bouwen, we geven u een overzicht van de vereisten voor een slechte website.

Zes vereisten voor een slechte website:

 

Kies een website zonder responsive layout

Een website zonder responsive layout is zoals een auto zonder banden, u kan er naar kijken en erin gaan zitten, maar ergens naartoe rijden lukt niet. Dus als u zeker wil dat uw website een lagere ranking krijgt op Google en dus minder bezoekers trekt, moet u kiezen voor een website zonder responsive layout. Uw bezoekers kunnen dan geenszins een smartphone gebruiken om uw website te bezoeken en Google zal u trakteren op een lagere ranking.

Gebruik volop pop-ups

Niks leuker toch dan die gekleurde pop-ups die voor de gezochte informatie worden geplaatst, zeker op mobiele toestellen waar ook de knop om de pop-up te sluiten niet zichtbaar is. Google is niet bepaald fan van pop-ups en ook uw bezoekers irriteren zich mateloos, maar dat mag de fun toch niet verpesten, toch?

Kies zeker de goedkoopste webhosting

Webhosting is toch niet belangrijk of wel? Dan gebruiken we toch zeker de goedkoopste webhosting. Uw bezoekers moeten maar wachten, want u kan toch geen extra kosten veroorloven voor die paar bezoekers per maand? Dat ondertussen uw laatste bezoekers ook nog afhaken en bij uw concurrenten ten rade gaan is hopelijk ook geen probleem? En als de website plat gaat door een hacking aanval, is een back-up ook niet perse nodig, laat staan support om hem terug online te brengen binnen de kortst mogelijke tijd.

Zorg voor dode links op uw site

Niks leuker dan een 404 error omdat de pagina die uw bezoeker opvraagt plots niet meer bestaat. Bij voorkeur gebeurt dit zo vaak mogelijk en vergeet zeker Google op de hoogte te stellen van de 404. De zoekmachine zal zelf wel langskomen om vast te stellen dat de betreffende pagina verdwenen is. En over het feit dat Google helemaal geen fan is van 404 pagina’s maakt u zich toch helemaal niet druk? Eerlijk? Ook niet een beetje?

Verberg waardevolle informatie

Bezoekers zo lang mogelijk op uw website houden is toch de bedoeling? Steek dus zeker alle waardevolle informatie zo ver mogelijk weg voor uw bezoekers en zorg dat ze eindeloos moeten doorklikken voordat de gevraagde informatie op hun scherm staat. Beter nog, voorzie helemaal geen waarde voor uw bezoekers

Blijf weg op sociale media

U hebt al een website en heeft dus zeker geen tijd voor sociale media. Al die tijd spenderen op Facebook, Twitter, LinkedIn en anderen is toch volstrekt zinloos, want time is money, toch?

Laat uw website bouwen door de zoon van de buurman

De zoon van de buurman is een echte IT’er, want hij is veel met computers bezig, dus waarom zouden we 1000 euro uitgeven aan een website als de zoon van de buurman dit voor 50 euro doet? Bovendien is het geen probleem als hij iets niet weet, want hij heeft Google. Uw website optimaliseren voor Google is bovendien geen must en dus kan dat achterwegen blijven. Bovendien heeft u toch geen tijd om Google Analytics op te volgen.

Website online, case closed

Uw website staat eindelijk online en dus kan u nu op beide oren slapen, hij is klaar! Informatie bijwerken? Onze informatie veranderd niet en dus hoeven we onze website niet te updaten. Google is even blij met een statische website waaraan niets veranderd als een kat die haar eerste bad krijgt. Met andere woorden, het haar gaat ervan rechtstaan, maar dat is hun probleem hé.

Gebruik een irritant menu

Een menu maakt u bij voorkeur zo moeilijk mogelijk, zodat uw bezoekers langer op uw website zullen blijven. Bij voorkeur zo eentje dat verdwijnt als uw muisaanwijzer nog maar een beetje verschuift.

Wie wil zoeken zal op uw website niets vinden

Een zoekfunctie op uw website, is dat echt nodig. Nee al dat werk en kosten laten we achterwege. Mensen moeten maar even de tijd nemen om de gevraagde informatie op uw site te zoeken. Wat zijn nu tien minuten op een dag? Toch?

Hoe moet het dan wel? Nu wordt het interessant…

Eerst en vooral willen we benadrukken dat u bovenstaande dingen zeker niet mag uitvoeren en net het omgekeerde wil doen, maar dat had u vast al door! We willen u op een ludieke manier bewust maken van het belang van een goede website en de partij die u daarbij kan helpen. Op die manier kan u voorkomen dat u bij de club van slechte websites hoort! Dagelijks horen we klanten die teleurgesteld zijn in hun website bouwer en die vaak duizenden euro’s hebben uitgegeven voor een ondermaatse website. Wij helpen die mensen en tonen hun hoe het ook kan!

Ons beroep is een vakmanschap dat met passie en kennis moet worden uitgevoerd. Er zijn teveel partijen die “voor en na” iets bouwen dat moet lijken op een website. Als u een professionele website wil, zal u daarin moeten investeren. Nee, een website is geen kost, maar een investering. Neen, onderhoud is geen middel om extra geld van u af te troggelen en neen die duurdere hosting pakketten zijn niet hetzelfde als die goedkope “oplossingen”.

Bent u ook een ondernemer die graag meer en betere business wil maken? Kom dan met ons praten, daag ons uit met uw project en verleg samen met ons uw grenzen. De sky is niet onze limit! Wij gaan verder, verder in uw verhaal en zijn blij u een professionele web-oplossing te kunnen aanbieden.

Interesse in een gesprek?

Nuttige links

Mogelijk ook interessant…

10 Conversiekillers voor webshops en hoe ze te overwinnen

10 Conversiekillers voor webshops en hoe ze te overwinnen

Het succes van een webshop wordt vaak gemeten aan de hand van de conversieratio - het percentage bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot aankoop. Maar soms kunnen zelfs de kleinste obstakels grote gevolgen hebben voor dit cruciale getal. Hier zijn 10 veelvoorkomende...

Lees meer
10 Veelgemaakte fouten in online marketing verklaard

10 Veelgemaakte fouten in online marketing verklaard

Online marketing is een dynamisch en complex veld dat voortdurend evolueert. Het kan zowel beginners als ervaren marketeers uitdagen om effectieve strategieën te implementeren. Helaas leiden bepaalde veelvoorkomende fouten vaak tot teleurstellende resultaten. Laten we...

Lees meer
5 praktische tips om jouw ideale klant te bereiken

5 praktische tips om jouw ideale klant te bereiken

Het vinden en aantrekken van jouw ideale klanten is essentieel voor het succes van jouw bedrijf. Het begrijpen van wie jouw ideale klant / doelgroep is en hoe je hen effectief kunt bereiken, kan een aanzienlijke impact hebben op jouw marketingstrategie. Hier zijn vijf...

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This